Treści generowane przez pracowników mogą nie być tak strategicznie dopracowane, jak te pochodzące bezpośrednio z działu marketingu. Ich przekaz może być bardziej szczery niż to, co Twoja firma zwykle publikuje na LinkedIn.

Ale te cechy autentyczności są dokładnie tym, co sprawia, że treści generowane przez pracowników są tak skutecznym narzędziem reklamowym, a także tym, co sprawia, że mają one tak duży wpływ na budowanie marki pracodawcy.

W PetSmart, firmie zajmującej się sprzedażą artykułów zoologicznych, która oferuje kandydatom doświadczenie pracownicze niespotykane w innych firmach - jak wiele miejsc pozwala na przytulanie się do kociąt w czasie pracy? Pokazując wyjątkowość kariery w PetSmart poprzez treści generowane przez pracowników, firma przyciągnęła lepszych kandydatów, wraz z szeregiem innych korzyści.

Oto, co inne marki (nawet te, które nie mają szczeniaków) mogą zyskać dzięki EGC.

1. Treści tworzone przez pracowników budują jedność

Liderzy marek pracodawców mogą zakładać, że majsterkowanie przy treściach generowanych przez pracowników prowadzi do mniej jednolitego kanału społecznościowego lub niespójnego głosu marki. Jednak Dani Kaufman, menedżer ds. marki pracodawcy i marketingu rekrutacyjnego w PetSmart, widzi to inaczej.

2. EGC przyciąga najlepszych

Zespół Kaufman śledzi takie wskaźniki jak konwersja aplikacji, zatrudnienie i retencja, aby ocenić kondycję marki pracodawcy. Wyższa liczba aplikantów nie jest jednak wskaźnikiem o wysokim priorytecie.

Treści generowane przez pracowników odegrały kluczową rolę w przyciągnięciu tych najlepszych kandydatów. Po wprowadzeniu do społecznościowych osi czasu PetSmart większej liczby historii pracowników, Kaufman mówi: "Ludzie są w stanie zobaczyć siebie w tej roli i nawiązać bardziej osobisty kontakt." Następnym projektem zespołu ds. marki pracodawcy jest aktualizacja strony internetowej Careers, która ma zostać uruchomiona pod koniec 2020 roku i która jeszcze bardziej wyeksponuje te osobiste świadectwa.

3. Historie pracowników czynią Twoją markę wyjątkową

Kaufman zauważył, że rzeczy, które sprawiają, że kariera w PetSmart jest inna niż gdziekolwiek indziej, to właśnie te, które przyciągają najlepszych pracowników. Spacery z psami, opieka nad młodymi zwierzętami i pomoc początkującym rodzicom zwierząt są częścią tej pracy, ale zespół ds. marki pracodawcy wie, jak przedstawić to jako mocne strony: "Możesz pracować w miejscu, które kochasz. Możesz kochać tę pracę, ale możesz też kochać środowisko" - mówi Kaufman.

4. EGC sprawia, że jesteś ciekawy

Kaufman stara się odpowiedzieć na pytanie "Dlaczego tutaj?" poprzez employer branding PetSmart, a nigdzie odpowiedzi na to pytanie nie są bardziej widoczne niż w opowiadaniach pracowników. Takie wczuwanie się w kulturę sprawia, że Kaufman jest ciekawa świata, co według niej jest niezbędne do skutecznego zarządzania marką pracodawcy.

Wykorzystanie EGC pomogło PetSmart dopracować swoją markę pracodawcy i przyciągnąć kandydatów, którzy podzielają pasję firmy do zwierząt, a efekty uboczne są dla Kaufman oczywiste: "To ożywia naszą kulturę!".

Aby śledzić pracę Dani Kaufman w zakresie marki pracodawcy, połącz się z nią na LinkedIn. Po więcej strategii i spostrzeżeń opartych na danych, które możesz wykorzystać do ulepszenia swojej firmy, skontaktuj się z nami.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email