Pomimo spowolnienia działalności niektórych agencji rekrutacyjnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy, oczekuje się, że rynek pracy w Wielkiej Brytanii nabierze rozpędu w połowie 2021 roku, dzięki wprowadzeniu szczepionki i złagodzeniu ograniczeń związanych z COVID-19. Oznacza to, że możemy spodziewać się lepszych, bardziej pracowitych czasów w rekrutacji! Oto kilka działań, które możesz podjąć, aby upewnić się, że jesteś w pełni przygotowany.

Zapoznaj się ze zmianami w branży

Jeśli nie pracowałeś z klientami w danej branży w ciągu ostatnich 12 miesięcy z powodu niskiej aktywności zatrudniania, teraz jest czas, aby upewnić się, że jesteś na bieżąco z wszelkich zmian specyficznych dla branży lub nowych przepisów. Czytając publikacje branżowe i subskrybując newslettery firm, które działają w tym obszarze, szybko zorientujesz się w takich kwestiach jak stopa bezrobocia w sektorze, wpływ Brexitu i wyniki konkurencji. Dzięki temu dowiesz się również o polityce rządu, np. o urlopach lub innych programach związanych z COVID.

Wykorzystaj pulę talentów

Jak wszyscy wiemy, w ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpił napływ fantastycznych kandydatów. Jeśli nie jesteś tak zajęty z żywych ról, to jest to świetny pomysł, aby zarejestrować jak najwięcej z tych kandydatów, jak to możliwe. Zapewni to dostęp do silnej puli talentów, z których można szybko wyciągnąć kandydatów, gdy zadania są nazywane w. Możesz również skorzystać z ludzi, którzy są na twoim radarze, komunikując się z nimi regularnie. Mogą one powiedzieć, jak są one znalezienie ich poszukiwania pracy i gdzie jeszcze są rozmowy kwalifikacyjne, dając lepsze zrozumienie rynku. Pomoże Ci to rozwinąć relacje i stopień lojalności wśród kandydatów, co będzie niezwykle ważne, gdy rynek się poprawi.

Zaprezentuj swoje doświadczenie

Jeśli zawsze chciałeś zainwestować czas w rozwój swojej marki osobistej, skorzystaj z tej okazji i pokaż się na zewnątrz! Jako rekruterzy mamy unikalny wgląd w rynek, a nasze rozmowy z klientami oznaczają, że jesteśmy dobrze poinformowani o trendach w miejscu pracy, takich jak różnorodność i integracja, dobre samopoczucie i praca zdalna. Wykorzystaj więc swoją wiedzę i zacznij tworzyć własne treści. Niezależnie od tego, czy chcesz spróbować swoich sił w pisaniu artykułów i publikowaniu ich za pośrednictwem LinkedIn, czy też chcesz rozpocząć własny podcast lub serię wideo, możliwości są nieograniczone.

Przygotuj swoich kandydatów

Rozmawiając z kandydatami, dobrze jest dać im znać, kiedy spodziewasz się ożywienia na rynku, aby mogli się do niego przygotować. Pomóż im, przeglądając ich CV, aby upewnić się, że jest aktualne i nie zawiera błędów, oraz ćwicząc typowe pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Dobrym pomysłem jest również przeanalizowanie wszelkich luk w CV, aby wiedzieli, jak wyjaśnić je pracodawcy podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Podczas gdy spodziewamy się napływu nowych ról w nadchodzących miesiącach, konkurencja dla osób poszukujących pracy będzie również prawdopodobnie ostra. W związku z tym, powinieneś przygotować swoich kandydatów tak, aby byli jak najbardziej responsywni. Niech wiedzą, że prawdopodobnie będziesz poruszać się bardzo szybko od otrzymania specyfikacji pracy do wysyłania nad krótką listę, więc muszą skakać na każdą okazję, którą są zainteresowani.

Informuj swoich klientów na bieżąco

Nawiązując kontakt z klientami, pamiętaj, że mogli oni ostatnio nie traktować zatrudniania jako priorytetu. Prawdopodobnie będą zainteresowani trendami w zatrudnianiu w swojej branży, więc przygotuj kilka kluczowych punktów, którymi możesz się podzielić. Ponieważ wiele firm zamierza wprowadzić bardziej elastyczne formy zatrudnienia, Twoi klienci mogą mieć również pytania dotyczące procesów zdalnego zatrudniania i wprowadzania pracowników na stanowiska pracy. Przygotowując wskazówki dotyczące najlepszych praktyk, klienci będą czuli się zachęceni i wspierani w radzeniu sobie z nowym sposobem zatrudniania, a jednocześnie będziesz pozycjonowany jako lider w swojej branży.

Jako rekruterzy, możemy wykorzystać spokojniejsze okresy w zatrudnianiu, co pozwala nam przygotować się na wzrost aktywności w naszej branży. Jeśli wiesz, jak mądrze wykorzystać swój czas, będziesz przygotowany na nadchodzący boom rekrutacyjny.

Podziel się tym wpisem:

Podziel się na LinkedInUdostępnij na TwitterzePodziel się na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email